Veelgestelde vragen

Mijn inkomen daalt

Als uw inkomen daalt, bijvoorbeeld door werkloosheid, arbeidsongeschiktheid of verandering van baan, dan kan dit tot financiële problemen leiden. Het is dan goed om te weten dat wij er voor u zijn. Afhankelijk van uw situatie, kunnen we u verschillende oplossingen bieden. U kunt hierbij denken aan:

  • Een tijdelijke rentestop: wij stellen de betaling van de rente tijdelijk uit tot u weer voldoende inkomen heeft. De uitgestelde rente betaalt u later (in delen) terug.
  • Jobcoach: u wordt professioneel begeleid bij het vinden van nieuw werk.
  • Budgetcoach: met u wordt uw financiële situatie in kaart gebracht. U hoort wat uw precieze inkomen en vermogen is, op welke kosten u kunt besparen, wat goedkoper kan en of u recht heeft op toeslagen.
  • Aanpassing van uw MUNT hypotheek: we passen uw hypotheek aan zodat uw maandelijkse kosten dalen.
  • Woonlastenfaciliteit (alleen NHG): het deel van de maandlast dat u tijdelijk niet kunt betalen wordt uitgesteld totdat u weer voldoende inkomen heeft.
  • Verkoop van de woning: we helpen u bij het verkopen van de woning voor de beste prijs, zodat u zoveel mogelijk overhoudt of de schuld na verkoop zo laag mogelijk is.

Neem meteen contact met ons op via telefoonnummer 085 - 760 94 80 als u weet dat uw inkomen daalt. We vertellen dan wat we voor u kunnen doen, direct of misschien op een later moment.